LUMONITE Olight ficklampor och pannlampor Fenix ficklampor och pannlampor MTE ficklampor Ferei dyklampor Lupine pannlampor Maglite ficklampor Terralux LED-uppgraderingar Petzl pannlampor och hjälmar Niteize LED-lampor Purelux Arbetsbelysning och extraljus Led Lenser ficklampor och pannlampor Polarion ficklampor Silva pannlampor Ledx pannlampor Mila pannlampor Bikeray pannlampor
Kundvagn
KUNDVAGN:

Kundvagnen är tom.

Garanti och retur

Eftersom vi valt endast högklassiga produkter till vårt sortiment, vågar vi erbjuda dig som kund en Nöjd Kund-garanti. Det betyder att du alltid kan testa våra produkter i 30 dagar. Om du inte är nöjd med produkten får du returnera den, gratis! Vi strävar efter att kunden ska vara nöjd med varje köp.

I de fall produkten inte känns som det optimala för dig har du 30 dagar från fakturadatum att returnera den. Returfrakten till oss är helt gratis, du behöver alltså inte betala för frakten.

Vi strävar efter att alltid sköta alla byten och returer så snabbt som det bara går.

OBS! Skicka aldrig tillbaka något till oss innan du har varit i kontakt med kundtjänst.

Produktbyte

Byten handlägger vi normalt direkt. Normalt är den nya produkten postad inom 24 timmar från att vi mottagit den produkt eller de produkter som ska bytas ut. Du kan välja att byta ut en eller flera produkter ur din beställning. Om du byter till något med lägre pris returnerar vi mellanskillnaden, byter du till något med högre pris så får du som kund betala in mellanskillnaden.

Innan du skickar in produkterna för utbyte, gör så här:

  1. Kontrollera att varan/varorna fortfarande är i nyskick och är säljbara.
  2. Tag kontakt med kundtjänst för att få en fraktsedel och retursedel.
  3. Fyll i retursedeln.
  4. Packa ner varorna i samma produktförpackningar och emballage som du fick dem i.
  5. Packa ner produktförpackningarna i en kartong på så sätt att de inte skadas under frakten. Använd helst samma kartong/emballage som de levererades i. Kontrollera att returformuläret är ifyllt och skicka med detta tillsammans med returen.
  6. Klistra på retursedeln och gå till närmsta DHL-serviceställe med försändelsen. Förslagvis samma ställe som där du hämtade din ursprungliga beställning.

Retur

I enlighet med Nöjd Kund-garanti har du 30 dagar på dig att returnera produkten/produkterna du beställt från oss. När du returnerar varorna ersätter vi hela beloppet på den produkt/de produkter du önskar att returnera. Returnerar du inte hela beställningen, betalar vi inte heller tillbaka fraktavgiften. Returfrakten är alltid gratis.

Innan du skickar in produkterna, gör så här:

  1. Kontrollera att varan/varorna fortfarande är i nyskick och är säljbara.
  2. Tag kontakt med kundtjänst för att få en fraktsedel och retursedel.
  3. Fyll i retursedel.
  4. Packa ner varorna i samma produktförpackningar och emballage som du fick dem i.
  5. Packa ner produktförpackningarna i en kartong på så sätt att de inte skadas under frakten. Använd helst samma kartong/emballage som de levererades i. Kontrollera att returformuläret är ifyllt och skicka med detta tillsammans med returen.
  6. Klistra på retursedeln och gå till ett Postnord eller DHL-serviceställe med försändelsen (beroende på fraktsedel). Förslagvis samma ställe som där du hämtade din ursprungliga beställning.

Vi betalar tillbaka köpeskillingen normalt inom några dagar till kontot de betalades ifrån, men senast inom 30 dagar.

Garanti

Om produkten slutar att fungera under garantitiden på grund av ett tillverkningsfel, kan du sända in den till oss för felsökning och reparation. Kontrollera noga att det verkligen är ett fel på produkten och inte något handhavandefel eller att batterierna är slut. Om du sänder in en felfri produkt så kan vi ta ut en felsökningsavgift, för närvarande 300 kr. För garantiärenden är det en stor fördel vid felsökning om du sänder in hela produkten, dvs. att även exempelvis batterier och laddare också skickas med.

Innan du sänder in ett garantiärende, gör följande:

  1. Felsök produkten ytterligare en gång, för att säkerställa att du inte förbisett någonting.
  2. Kontrollera att det finns garantitid kvar och tag kontakt med kundtjänst.
  3. Bifoga med den defekta produkten skriftligt en utförlig felbeskrivning. Ju utförligare, destå lättare är det för för oss att lokalisera felet.
  4. Förpacka produkten väl. Vi tar inte ansvar för eventuella transportskador under leverans till oss.
  5. Sänd produkten till den adress och på det sätt som kundtjänst valt. I förekommande fall sänds produkten direkt till importören eller av denne utsedd serviceverkstad, annars till oss.

När det inte är högsäsong hinner vi handlägga garantier inom 2-3 vardagar.

Nya produkter

Belysning och kringutrustning utvecklas ständigt - så även vårt produktsortiment. Från oss hittar du marknadens mest kraftfulla och effektiva portabla belysning.

Snabb leverans 1-2 dagar

Lagerförda produkter levereras inom 1-2 arbetsdagar. Vi handlägger order löpande och beställningar lagda före kl. 13 skickas normalt samma dag.

100% Nöjd Kund-garanti

Beställ nu och testa produkten hemma. 100% Nöjd kundgaranti! Öppet köp i 30 dagar med fri retur och byte. Det ger dig ett tryggt och säkert köp.